جرثقیل سقفی ایران کرین

آدرس ما:

تهران | پایتخت ایران

شماره تماس ما:

09191289841
09129242842

ایمیل ما:

info@ircrane-co.com

جرثقیل سقفی ایران کرین

قیمت وینچ جرثقیل سقفی

وینچ یا چرخش‌گر (turntable) در جرثقیل سقفی تک پل و جفت پل، به مجموعه قطعاتی گفته می‌شود که نیروی لازم را برای جابه‌جایی اجسام سنگین فراهم می‌کنند و به درام جرثقیل اجازه ی چرخش و باز یا جمع کردن کابل (سیم بکسل) را می دهند. این بخش در جرثقیل‌های سقفی تک پل و جفت پل، حرکت قلاب را در ارتفاع امکان‌پذیر می‌کند.

وینچ جرثقیل سقفی چیست؟

وینچ جرثقیل سقفی

وینچ جرثقیل سقفی اصلی‌ترین قسمت جرثقیل سقفی است که وظیفه لیفتینگ و حمل بار‌های سنگین را به عهده دارد. وینچ تشکیل شده از موتورگیربکس، درام، ترمز‌ها، جعبه سیم، قلاب و.. تشکیل شده است. نحوه کار وینچ با مکانیزم سیم و قرقره پیش می‌رود. البته جالب است بدانید که استفاده از اصطلاح هویست برای این قسمت از جرثقیل سقفی صحیح‌تر است. زیرا وینچ‌ها اغلب برای کشیدن اجسام سنگین در راستای افقی به کار ‌می‌روند. اما این قسمت از جرثقیل سقفی در راستای عمود بار را جابجا می‌کند. اما به صورت عامیانه به این قسمت جرثقیل سقفی، وینچ می‌گویند.

در وینچ جرثقیل سقفی، درام با استفاده از نیروی موتورگیربکس چرخیده می‌شود. با چرخش درام، سیم بکسل نیز به دور درام چرخیده و قلاب بار را بالا می‌برد. در واقع وینچ با استفاده از قلاب به بار متصل می‌شود. وینچ‌ها تنها می‌توانند بار‌هایی را لیفت کنند که در رنج ظرفیت تحمل بار آن‌ها باشد. در واقع وینچ‌ها مجهز به محدود‌کننده بار هستند.

وینچ جرثقیل‌های سقفی تک‎‌پل باید به طور منظم با توجه به نوع و کاربری جرثقیل، بازبینی و نگهداری شود. برخی از نکات مهم در مورد نگهداری وینچ جرثقیل سقفی تک‎‌پل عبارتند از:

  • بررسی دوره‌ای وینچ: بررسی دوره‌ای وینچ و بازبینی قطعات مختلف آن همچون دنده‌ها، بلبرینگ‌ها و سیستم ترمز، می‌تواند به شناسایی مشکلات و نیازهای تعمیر و نگهداری کمک کند.
  • تعویض روغن: تعویض روغنِ موتور وینچ در بازه زمانی مناسب، می‌تواند به جلوگیری از خرابی وینچ کمک کند. همچنین، تعویض روغنِ موتور وینچ می‌تواند باعث بهبود عملکرد وینچ و کاهش هزینه‌های نگهداری شود.
  • تمیزکاری: تمیزکاری منظم و صحیح وینچ، می‌تواند به جلوگیری از خوردگی و سایر مشکلات ناشی از گرد و غبار و رطوبت کمک کند. همچنین، تمیزکاری می‌تواند به حفظ ظاهر وینچ کمک کند و در صورت نیاز به بازسازی و رنگ‌آمیزی، این کار را آسان‌تر نماید.
  • تعمیرات و نگهداری: تعمیرات و نگهداری جزئیاتی همچون دنده یا دنده‌ها (خار کوپلینگ رابط موتور و گیربکس)، بلبرینگ‌ها، سیستم ترمز و سیم‌های بکسل وینچ، می‌تواند به تضمین عملکرد بهینه و کاهش خطرات ناشی از خرابی وینچ کمک کند.
پیشنهاد مطالعه مطلب مرتبط:  کاربردهای جرثقیل سقفی: ابزاری ضروری برای صنایع مختلف

انواع وینچ جرثقیل:

وینچ بالابر را میتوان بر اساس سایر مشخصات مانند نوع محرک (پنوماتیک، هیدرولیک، دیزلی یا برقی) طبقه بندی کرد. همچنین ما میتوانیم انواع وینچ را از نظر برند یا مارک نیز طبقه بندی کنیم. برای مثال میتوان به مواردی از جمله وینج جرثقیل سقفی بلغاری، وینچ های ساخت ایران، وینچ محک، وینچ ویتال و …. اشاره کرد.

  • وینچ دستی: وینچ دستی برای جابجایی و بالابردن اجسام کمتر از دو تن مورداستفاده قرار میگیرند.
  • وینچ برقیوینچ برقی به دو مدل سیم بکسلی و زنجیری تقسیم می شود.
  • وینچ هیدرولیکی: این نمونه از بالابرها قدرت بسیار زیادی نسبت به دو مدل دیگر دارند و در صنایع سنگین بسیار پرکاربرد هستند.

حالت های وینچ 

وینچ ها در حالت های دو کاره (به صورت بالابری) و چهار کاره (بالابری و عرضی) معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. بالابر های دو کاره با تابلو برق ، ترولی یا کالاسکه ، موتور عرضی و کلید فرمان به چهار کاره نبدیل می شوند. این قطعه در دو حالت تک سرعته و دو سرعته به کار می رود. وینچ جرثقیل سقفی به پارامترهایی نظیر ارتفاع ، گروه کاری ، تناژ ، دهانه (عرض) و طول سالن بستگی دارد. گروه کاری و تناژ جرثقیل بسیار در قیمت بالابر اثرگذار هستند.

پیشنهاد مطالعه مطلب مرتبط:  طراحی و ساخت کالسکه (وینچ) جرثقیل سقفی

عملکرد وینچ جرثقیل سقفی چگونه است؟

عملکرد وینچ جرثقیل سقفی

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، وینچ با مکانیزم سیم و قرقره کار می‌کند. در این قیمت موتورگیربکس نیروی مکانیکی لازم برای حرکت دران را از طریق نیروی الکتریکی تأمین می‌کند. در واقع وظیفه اصلی موتورگیربکس تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی مکانیکی و تأمین نیروی مورد نیاز برای لیفت بار است. موتور گیربکس با چرخ دنده‌هایی که دارد می‌تواند درام وینچ را به حرکت در بیاورد. درام با حرکت خود سیم بکسل را از دور خود باز کرده و یا آن را به دور خود می‌بندد.

سیم بکسل وینچ جرثقیل سقفی با استفاده از قلاب به بار متصل می‌شود. درنتیجه با پیچیده شدن سیم بکسل به دور درام، بار لیفت شده و با سمت بالا می‌آید. همچنین حرکت برعکس درام موجب باز شدن سیم بکسل از دور آن شده و بار به پایین حرکت می‌کند.

مشخصات وینچ جرثقیل سقفی

حال که با عملکرد وینچ جرثقیل سقفی و وظیفه آن در جرثقیل آشنا شدید، می‌خواهیم به ذکر مشخصات آن بپردازیم. البته احتمالاً تاکنون اطلاعات خوبی در مورد مشخصات وینچ به دست آورده‌اید اما ما در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین مشخصات وینچ جرثقیل سقفی را به صورت موردی نیز معرفی کنیم.

• وینچ‌ها اغلب از سیم بکسل برای لیفت بار استفاده می‌کنند. زیرا سیم بکسل دارای قدرت زیاد و سروصدای بسیار کمی در هنگام کارکرد است.

پیشنهاد مطالعه مطلب مرتبط:  وینچ جرثقیل سقفی بلغاری قیمت چند؟

• دارای موتور گیربکس بوده که وظیفه اصلی تأمین نیرو برای به چرخش درآوردن درام را دارد.

• قلاب که به آن هوک هم می‌گویند نقطه اتصال بار به جرثقیل است. قلاب باید از استحکام کافی برخوردار باشد.

• ترمز‌های وینچ جرثقیل سقفی از نوع مکانیکی هستند که برای قفل کردن و تحمل بار جرثقیل طراحی شده‌اند.

• قدرت موتور گیربکس وینچ است که قدرت جرثقیل سقفی و در نتیجه ظرفیت حمل بار آن را مشخص می‌کند.

• در تمامی انواع جرثقیل‌های سقفی از جمله جرثقیل‌های یک پل و دوپل از آن‌ها استفاده می‌شود.

قیمت وینچ جرثقیل سقفی

وینچ ها تقریبا برای هر محیط صنعتی به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند. پرسنل ما جدیدترین طراحی پیشرفته را با تجهیزات الکترونیکی مقاوم و هوشمند ترکیب می کنند که به شما کنترل کامل بر حمل و نقل اجسام و بارها را می دهد.

عوامل موثر در قیمت وینچ جرثقیل سقفی:

  • تناژ یا ظرفیت باربرداری وینچ (۱۰تن، ۵ تن، ۴۰ تن یا….)
  • تجهیزات اضافی وینچ
  • برند وینچ
  • سازنده وینچ

برای ارائه قیمت دقیق وینچ جرثقیل باید اطلاعات بیشتری درباره نوع وینچ، ظرفیت باربری، شرایط استفاده، محل نصب و سایر عوامل در دست باشد. اما به طور کلی، قیمت وینچ جرثقیل میتواند به دلیل تفاوت در اندازه و قدرت متغیر است. همچنین، اگر تمایل داشتید وینچ جرثقیل را با تجهیزات اضافی مانند کابل، رادیو کنترل و غیره سفارش دهید، قیمت نهایی به طور متناسب با این تجهیزات افزایش خواهد یافت.

امیدواریم این مطلب مفید بوده باشد

لطفا امتیاز بدهید

متوسط امتیاز ستاره 0 / 5. شمارش: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید

جدیدترین مقالات
ساخت جرثقیل سقفی ایران کرین
آدرس ما:

تهران | اتوبان تهران ساوه | شهرک صنعتی کاظم آباد | خ صبا | پ 14

شماره تماس ما:

09191289841
09129242842
09124124015

ایمیل ما:

email@yoursite.com