جرثقیل سقفی ایران کرین

آدرس ما:

تهران | پایتخت ایران

شماره تماس ما:

09191289841
09129242842

ایمیل ما:

info@ircrane-co.com

جرثقیل سقفی ایران کرین

طراحی و ساخت کالسکه (وینچ) جرثقیل سقفی

کالسکه یا وینچ جرثقیل سقفی به تعداد مشخصی از قطعات الکتریکی و مکانیکی گفته می‌شود که بر روی یک سیستم لودینگ تعبیه‌شده‌اند. البته کل مجموعه باید روی پل جرثقیل قرار گرفته باشد تا موتور حرکت عرضی این دستگاه از طریق کالسکه حرکت کند. همچنین جرثقیل سقفی دارای سه جهت حرکت یا سه درجه آزادی می‌باشد.

مشاوره رایگان با کارشناسان ایران کرین

 

 

بنابراین جرثقیل سقفی ایران کرین با سابقه چندین ساله در زمینه فروش و خدمات مختص به جرثقیل‌های سقفی و دیگر جرثقیل‌های کارگاهی فقط با یک تماس مشاوره و انواع خدمات را در زمینه فوق ارائه می‌دهد.

جدول اطلاعات کلی وینچ جرثقیل سقفی

مشخصهتوضیح
نوع کاربریصنعتی، کارگاهی، انبارداری
ظرفیتمتنوع (معمولاً تا 100 تن)
نوع موتورتک فاز، سه فاز
سیستم حرکتیزنجیری، بکسلی
سرعتتک سرعته، دو سرعته
ارتفاع بالابراستاندارد، سفارشی
امکانات جانبیریموت کنترل، بکسل، زنجیر، و غیره
گارانتی و خدمات پس از فروشارائه شده توسط تولید کننده یا فروشنده
  • این جدول فقط اطلاعات کلی را ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر در مورد یک وینچ جرثقیل سقفی خاص، به مشخصات فنی آن مراجعه کنید.
  • قیمت وینچ جرثقیل سقفی به عوامل مختلفی از جمله ظرفیت، برند، نوع موتور، سیستم حرکتی، امکانات جانبی و غیره بستگی دارد.

جدول نمونه قیمت وینچ جرثقیل سقفی (برند ایرانی)

ظرفیت (تن)قیمت تقریبی (تومان)
120,000,000 تا 30,000,000
230,000,000 تا 40,000,000
340,000,000 تا 50,000,000
550,000,000 تا 60,000,000
1070,000,000 تا 80,000,000
  • قیمت های ارائه شده در این جدول فقط نمونه ای هستند و ممکن است با توجه به شرایط مختلف تغییر کنند.
  • برای دریافت قیمت دقیق و به روز وینچ جرثقیل سقفی، با ما در تماس بگیرید. تماس با ما

کالسکه جرثقیل سقفی

کالسکه وینچ جرثقیل سقفی چیست؟

کالسکه یا وینچ جرثقیل سقفی زیر مجموعه جرثقیل بازویی، جرثقیل دروازه‌ای و بخش مهمی از جرثقیل‌های سقفی می‌باشد. این وسیله وظیفه بسیار مهم، حیاتی و سنگین همچون حمل و جابجایی قلاب، هوک، گیربکس، الکتروموتور و … را بر عهده دارد. همچنین جرثقیل سقفی سه درجه آزادی یا در سه جهت حرکت می‌کند که یک حرکت طولی با کمک ستون یا پل‌ها صورت می‌گیرد. این حرکت کل جرثقیل را می‌تواند در طول کارگاه به حرکت درآورد. حرکت عرضی نیز از طریق کالسکه یا راهبر در طول پل صورت می‌گیرد. حرکت سوم به حرکت ارتفاعی اختصاص دارد که با کمک گیربکس، زنجیر، طناب، قلاب و سیستم موتور که به پایین و بالا می‌رود، برای گذاشتن و برداشتن بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه مطلب مرتبط:  جرثقیل سقفی سوله: راهنمای جامع انتخاب و استفاده

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت جرثقیل سقفی ۱۰ تن، 15تن و 20 تن

اجزای اصلی وینچ جرثقیل سقفی

کالسکه یا وینچ جرثقیل سقفی جهت نصب وینچ جرثقیل‌های دو پل جهت حرکت افقی یا عرضی در انواع جرثقیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله دارای گیربکس برقی، اسکلت و 4 چرخ می‌باشد. پس اجزای اصلی کالسکه جرثقیل از نوع سقفی به شرح زیر است.

  • سیستم ترمز
  • ضربه‌گیر یا سپر
  • تسمه راهنمای سیم بکسل
  • زنجیر جرثقیل یا سیم بکسل
  • میکرو سوئیچ بالابر
  • سیستم ترمز موتور
  • سیستم قدرت یا موتورگیربکس جرثقیل جهت به حرکت درآوردن کالسکه

مزایای استفاده از وینچ جرثقیل سقفی

امروزه وینچ جرثقیل سقفی یا همان بالابر سقفی یکی از سازه‌های پرکاربرد صنعت محسوب می‌شود که جهت جابجایی اجسام سنگین در سالن‌های صنعتی، سیلوها و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله پرکاربرد از مزایای متعددی برخوردار است که موارد زیر را در برمی‌گیرد.

اجزای اصلی کالسکه جرثقیل سقفی

قابلیت تنظیم

این نوع جرثقیل در هر سطحی قابل‌استفاده بوده و به همین دلیل جهت انجام عملیات متعدد انعطاف‌پذیر می‌باشد.

ارگونومیک

با وجود کالسکه جرثقیل سقفی در صنعت، دیگر به نیروی انسانی جهت بالا بردن اجسام با وزن بالا نیاز نیست. زیرا این دستگاه خطرات و آسیب‌های احتمالی را برای انسان‌ها به صفر می‌رساند.

پایین بودن هزینه نگهداری و تعمیر

در طراحی و تولید کالسکه جرثقیل سقفی از آخرین فناوری استفاده شده تا وسیله‌ای کاربردی به بازار عرضه گردد. درنتیجه هزینه نگهداری و تعمیر این نوع دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها خیلی کمتر است.

کاهش هزینه‌های کار

جرثقیل‌های سقفی از این مزیت برخوردار هستند که منطقه کاری در ابعاد بزرگ را پوشش می‌دهند و جایگزین مناسبی برای چندین لیفتراک به شمار می‌روند.

قابلیت موقعیت‌یابی

این نوع جرثقیل‌های به سیستم خودکار مجهز بوده که دقت آن‌ها یک‌هزارم می‌باشد. درنتیجه قدرت و سرعت بالایی در تشخیص مکان دارند.

پیشنهاد مطالعه مطلب مرتبط:  جرثقیل سقفی دو پل رونشین

قیمت کالسکه جرثقیل سقفی و عوامل تأثیرگذار بر آن

قیمت کالسکه یا ترولی جرثقیل سقفی اولاً به نوع جرثقیل و تک پل یا دو پل بودنش بستگی دارد. همچنین نوع ساخت، متریال مورد استفاده و از همه مهمتر میزان استفاده‌ی کارگاه در روز از جرثقیل در قیمت ترولی جرثقیل سقفی مؤثر و تعیین‌کننده است.

کالسکه جرثقیل سقفی | جرثقیل بناگستر

عوامل متعددی بر قیمت کالسکه جرثقیل سقفی تأثیر می‌گذارند که اجزاهای به کار برده شده و میزان استفاده کارگاهی از این جمله می‌باشند. در حالت کلی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت کالسکه جرثقیل از نوع سقفی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برق ورودی

برق ورودی یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت کالسکه جرثقیل سقفی بوده که مشتری قبل از خرید باید مقدار و نوع ولتاژی ورودی را مشخص نماید. زیرا استفاده از جرثقیل سقفی با ولتاژ نامناسب می‌تواند موتور الکتریکی دستگاه را بسوزاند.

سرعت کالسکه جرثقیل سقفی

سرعت بالا یکی دیگر از فاکتورهای اصلی در تعیین قیمت کالسکه جرثقیل سقفی است که برخی مواقع خریدار به آن توجه نمی‌کند. همچنین سرعت‌های معمولی کالسکه جرثقیل از نوع سقفی از 2 فوت بر دقیقه شروع می‌شود و تا 16 فوت بر دقیقه ادامه پیدا می‌کند. البته جرثقیل با سرعت‌های بالاتری همچون 100 فوت بر دقیقه هم وجود دارد. ناگفته نماند که سرعت بالابر به عواملی همچون شرایط محیطی، شوک پذیری، شکنندگی، نحوه برداشت بار و ایمنی وابسته می‌باشد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت کالسکه جرثقیل سقفیاجزای اصلی کالسکه جرثقیل سقفی

نوع آویز کالسکه

محل اتصال ترولی یا پل حمال بار و جرثقیل سقفی همان آویز بوده که در دو نوع هوک و شفت در بازار موجود است. همچنین اتصال توسط هوک به دو شکل قابل چرخ و ثابت می‌باشد. البته هوک ثابت برای محل‌هایی که احتیاجی به چرخاندن بار نیست مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

میزان بلند کردن اجسام

نکته حائز اهمیت در کالسکه جرثقیل سقفی این است که باید بار مدنظر در چه ارتفاعی از جرثقیل قرار گیرد. همچنین ارتفاع بار نسبت به جرثقیل چقدر باشد؟ بنابراین طول زنجیر مورد استفاده برای بالابر در اولویت قرار دارد. اگر زنجیر کوتاه باشد نمی‌توان به آن اضافه نمود. در نتیجه تعویض زنجیر الزامی بوده و باید زمان خرید دقت بیشتری به خرج داد.

پیشنهاد مطالعه مطلب مرتبط:  جرثقیل سقفی کارگاهی

ظرفیت جرثقیل

هنگام خرید کالسکه جرثقیل سقفی توجه به وزنی که قرار است بلند شود در اولویت قرار دارد. سپس ظرفیت مناسب دستگاه جرثقیل سقفی خریداری شود. بنابراین جهت اطمینان بهتر است جرثقیل سقفی با تناژ بالاتر انتخاب گردد تا به کاهش فرسایش دستگاه در طول زمان و افزایش ایمنی کمک کند. پس خریداران جهت اطلاع از قیمت کالسکه جرثقیل سقفی می‌توانند با شرکت جرثقیل سقفی ایران کرین تماس بگیرند و بهترین دستگاه را با کمترین قیمت تهیه نمایند.

قیمت ساخت جرثقیل دروازه ای

تعمیرات کالسکه جرثقیل سقفی

کالسکه جرثقیل سقفی بخش مهم از جرثقیل بوده که وزن زیادی از بار روی آن قرار می‌گیرد. بنابراین تعمیرات کالسکه حائز اهمیت می‌باشد. همچنین اجزای اصلی جرثقیل یا همان کالسکه در صورت صدمه دیدن به هر دلیلی بیشترین هزینه تعمیر را برای دستگاه دارد. البته نو یا استوک بودن کالسکه می‌تواند هزینه نهایی تعمیر جرثقیل را کاهش یا افزایش دهد. برند جرثقیل سقفی نیز پروسه تعمیرات را تحت تأثیر قرار داده و برخی قطعات از برندهای معروف دارای قیمت بیشتری هستند. درنتیجه هزینه ناشی از تعمیرات را نیز افزایش می‌دهند. ناگفته نماند که این قطعات دیر خراب شده و در درازمدت هزینه ناشی از تعمیر را جبران می‌کنند.

مشخصات فنی کالسکه جرثقیل

مشخصات فنی کالسکه جرثقیل عبارتند از:

  1. کالسکه جرثقیل می تواند دارای ظرفیت 1 تن تا 100 تن باشد.
  2. این سازه فلزی معمولا از فولاد St37 ساخته شده است.
  3. از این ابزار در انواع مختلف جرثقیل سقفی و جرثقیل دروازه ای استفاده می شود.
  4. در راهبر جرثقیل از انواع ضربه گیر هیدرولیک لاستیکی و فلزی استفاده شده است.

سخن آخر

در پایان باید گفت که در راستای فروش انواع کالسکه جرثقیل سقفی مجموعه معتبر و شناخته‌شده جرثقیل سقفی ایران کرین با سال‌ها سابقه در زمینه فروش این محصولات مفتخر است تا در حوزه نصب، راه‌اندازی و تعمیرات جرثقیل‌های سقفی خدمات ارزنده‌ای را مطابق نیاز مشتریان خود در مقرون به‌صرفه‌ترین حالت ممکن ارائه دهد. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در خصوص خرید انواع کالسکه جرثقیل می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. تماس با ما

امیدواریم این مطلب مفید بوده باشد

لطفا امتیاز بدهید

متوسط امتیاز ستاره 5 / 5. شمارش: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید

جدیدترین مقالات
ساخت جرثقیل سقفی ایران کرین
آدرس ما:

تهران | اتوبان تهران ساوه | شهرک صنعتی کاظم آباد | خ صبا | پ 14

شماره تماس ما:

09191289841
09129242842
09124124015

ایمیل ما:

email@yoursite.com